Vastleggen concept

Over de laatste paar maanden heeft het concept van mijn bachelorproef heel wat verandering ondergaan. In deze post wil ik het eindelijk vast gelegde concept beschrijven. Hier kunnen over verloop van tijd nog enkele kleine dingen aan veranderen, maar alle hoofdzaken staan vast. 


‘BOKs’ is de naam van mijn app en branding. Bij deze app wil ik een algemeen platform creëren  voor bierliefhebbers om: nieuwe bieren te ontdekken, geproefde bieren bij te houden en natuurlijk hun mening te uiten over al deze verschillende bieren.

De app heeft als hoofddoel de gebruiker kennis te laten maken met al deze bieren en de complexiteit hiervan. De gebruiker gaat informatie kunnen opzoeken over de historie, brouwproces, eigenschappen van het bier (smaak, uitzicht, pairing…)

Als toevoeging aan een heel hoop statische informatie, wou ik een soort ‘biertasting’ ontwikkelen waar de gebruikers enkele bieren kunnen proeven om deze later te ordenen. De ordening kan meredermaals gebeuren volgens verschillende criteria. Dit zal er voor zorgen dat men de verschillende bieren anders zal bekijken.

Deze ‘biertasting’ kan men spelen doormiddel van enkele zelfgekozen bieren die beschikbaar zijn in de app, of een gepersonaliseerd pakket aangeleverd door ‘BOKs’.

De functionele analyse blijft vrijwel hetzelfde en is beschikbaar in de eerdere blogpost ‘Functionele analyse’.

Author: Jente Swinnen

Ik ben een 20-jarige student die multimedia en communicatietechnologie studeert op de Erasmushogeschool in Brussel.

Leave a Reply

